söndag 12 april 2009

Veckorapport 2 ”Nya Livet”


Jag ser Vilda sittandes så här på mig i framtiden.

Ja, då har jag köpt en digitaliserad våg och ”gått” upp 2 kilogram på köpet, nä nä jag är inte bitter…. Nej, allvarligt talat så vägde jag mig igår när jag klarat av morgonpissandet, vågen visade 82,3 Kg och idag var det, vid samma tidpunkt(efter morgonpissen alltså) idag visade samma våg 82,1 Kg. Midjemåttet har numera blivit tvåsiffrigt, jo ser ni nowadays är det 99 cm. Nu undrar ni säkert vad jag gjort under denna vecka.

Jag har ”powerwalkat” samma sträcka som jag tidigare skrivit alla dagar utom 2 denna vecka. I början av veckan såg jag att vagnen, som Vilda sovit i när jag ”walkat”, var sönder och kunde rasa ihop när som helst. Den dagen blev det ingen ”träning” och idag har jag haft vilodag. Jag har fått ”walka” på kvällarna när barnen somnat. I fredags gick jag till stadshuset och sprang hem, JA! Jag vet att det var dumt(för er som inte vet, jag har problem med knäna) men jag kunde inte hålla mig! Ända sen jag började ”walka” så har suget att springa varit stort. Då när jag var utan vagn och kände mig så stark så tänkte jag: ”Äh, va f-n. Jag testar.” Det gick bra och tror ni inte att jag började springa vid Karlbergs slott igår. Jag sprang, med endast 2 små (150 meter gång) pauser, ända till stadshuset och en bra bit på vägen hem också. Det tråkiga var att jag inte började gå p.g.a. konditionsproblem utan att jag började känna av vänster knä. Därför bestämde jag mig för att ta en vilodag idag och sedan ”WALKA” i fortsättningen. Jag ska försöka att hålla mig från att springa tills jag väger 75 kg, vilket var mina planer från början…

Jo, jag höll på att glömma! Jag har förstås gjort ”pull-ups”, ”sit-ups” och armhävningar efter varje ”walk” den här veckan också.



Inga kommentarer: