tisdag 17 mars 2009

I´m Back!



Hej igen nu är jag tillbaka! Ok ok…Dämpa er! Jag hör hur ni jublar på Intensiven(IVA) Södersjukhuset och där nere i Smålands djupa skogar (Braås) . Ja, ni andra också! Jo, jag har kollat på bloggtoppen och förundrats över att jag har ca. 170 sidöppningar varje dag. Fortfarande!? Efter över fyra månaders uppehåll!? Jag vet inte vilka alla är MEN Det är NI som fått mig att skriva igen.


Jag kanske inte kommer att skriva var dag men skriva ska jag. Nu ska jag genast stilla er nyfikenhet, för jag vet att ni undrar varför jag så abrupt slutade skriva. De två största skälen för detta är:

Skäl 1. Det första skälet är att jag har lidit av ständig sömnbrist p.g.a. att min älskade dotter Vilda ej behagat att sova då andra(läs jag) vill göra det. Ja, egentligen har hon sovit, men vaknat ska vi säga minst 6 ggr per natt…. MINST! fram till 4-5/3. Ja, jag är pappaledig och då får jag förstås vaka på nätterna, vet inte hur många nätter jag sovit på vår nya soffa. Det är absolut inget fel på den, mina blivande svärföräldrar har gett den högsta betyg och jag instämmer med dem den är otroligt skön att sova på, men det är ju inte samma sak som att få ligga bredvid den man älskar (haha där fick du Fredrik, men du ska få mer). Ok, tillbaka till storyn. Nu sover hon i stort sett hela nätterna, har väl iofs fått vakna på sennatt/tidigmorgon de flesta nätter men det har blivit åtminstone 5 timmars sömn i sträck. Så nu har jag återfått krafterna och har en del uppslag till bloggämnen.

Skäl 2: Den andra anledningen är min vän Fredriks blogginlägg (i november månad -08 tror jag det var) där han driver å det grövsta om min blogg. Det är så j---a sockersött så att han mår illa osv. osv. osv. osv. Läs den här:
Ja, den verkar borttagen, jag hittade den inte….. Jag kan bara säga: ”Att med sådana vänner behöver man inga fiender!”. Efter hans påhopp tappade jag lusten att läsa hans blogg och som ni vet slutade jag blogga. Jag var mkt förbannad efter att jag läst den och först tänkte jag skriva en lika nedvärderande blogg om hans bloggande, men sen tänkte jag att min tystnad får tala.

Ja, dessa två saker sammanstrålade i tid, så jag kan inte säga vilken av dem som triggade mig till att ta ett så låååångt uppehåll, men Fredriks nedlåtande blogginlägg om min blogg fick mig att sluta läsa hans till idag. Jag har inget sagt till honom och t.o.m. skrattat när han berättade att Kjelle på jobbet misstänkt att det var så här det låg till. Varför? Jo, jag är så storsint så att jag ville helt enkelt inte göra honom ledsen ;) Nu har jag, trots det jag nämnde i förra meningen, skrivit detta blogginlägg för att rensa ut det gamla. Jag förmodar att Fredrik blir ledsen nu, det blir han om jag känner honom rätt. Men det får han ta, för jag blev ju sårad över hans vad jag tycker okänsliga inlägg på sin blogg. Ja, nu är det sagt och nu kommer det att komma roligare inlägg från mig i fortsättningen. Ja, redan mitt nästa inlägg tycker jag är en höjdare!

Till er alla som läst min blogg, Tack för ert tålamod.
Det jag skrev om Fredrik var från början menat som ett skämt för att få honom att bli skärrad, men när jag skrev det så kände jag att det nog fanns en hel del sanning i det.

Joakim Draköga

3 kommentarer:

Anonym sa...

ÄNTLGEN! :-)

Tokmoderaten sa...

Skönt att Du lever! Då kan jag adda mig som följare igen, och hoppas att du gör detsamma hos mig...

Tokmoderaten sa...

Och Jocke - det var aldrig min ambition att såra dig, oavsett vad du tror så vill jag ju läsa din blogg. Vi har ju haft så mysigt tillsammans och jag trot att den sockersöta bloggen faktiskt ligger kvar någonstans... typ här:
http://tokmoderaten.blogspot.com/2008/12/en-speciell-hyllning-till-en-speciell.html

Och ingentstans står det att jag mår illa!