lördag 28 mars 2009

80 kg och 102 cm i omfång!

Det är inte min mage på bilden.






Jag har idag bestämt mig för att börja jobba på min vikt, så efter den här helgen blir det inget mer godis eller andra sötsaker, jag ska även sluta dricka kaffe (det är väl det som blir tuffast för mig). Jag vägde mig och mätte mitt magomfång idag: 102 cm i omfång och precis 80 kilogram.
Jag ska ”powerwalka” varje dag när vädret tillåter och tänka mer på vad jag äter, inte banta men inte heller äta vad som helst som t.ex. den onyttiga snabbmaten. Jag ska göra ett undantag på måndag, för då ska jag träffa ”Tokmoderaten” för att inmundiga en Angusmeal på Burger King, men sen är det slut på ”det ljuva livet”. När månaden april är till ända ska jag ha en besiktning av mig, har inte omfång och vikt gått någorlunda nedåt så blir det till att titta lite extra på vad jag stoppar i mig.
Jag ska förstås ge er purfärska veckorapporter om mina framsteg. Jag tjuvstartade redan idag då jag gick till stadshuset och tillbaka med Vilda sovandes i barnvagnen.


fotnot: jag hade av misstag skrivit 102 meter i omfång, ingen reagerade. Nog för att jag är rund, men så....

4 kommentarer:

Tokmoderaten sa...

Åh, vad jag längtar - och åh vad Anders Svensson är usel...

Kirsi sa...

Ja, det var väl dags... :-) Det här är ju väldigt roligt även för mig!

Väntar med spänning på resultatet.

Tsemppiä, som man säger i Finland!

Tokmoderaten sa...

Kirsi, han kommer inte lyckas - det skall jag se till!

Lina♥ sa...

Lycka till farbror! :) *håller tummarna för dig*