tisdag 24 mars 2009

Vilda gick till Vasaparken.

Vilda på en tidigare promenad vid Karlbergs station.
foto: Joakim Draköga


Den 18/3 gick Vilda och jag utan vagn till Vasaparken. Vilda har en tendens till att vilja bestämma hur vår dagliga eftermiddagsutflykt ska se ut, redan vid skötbordet när det obligatoriska blöjbytet innan utgång äger rum visar hon vad som önskas från hennes sida. Tar hon fram jeansen, eller andra byxor, så vet jag att det är promenera hon vill göra, hur jag vet det? Jo, för att jag är så lyhörd. Okej, okej jag ska förklara, men det kan vara svårt att förstå.

Så här var det. De gånger Vilda tidigare, innan jag förstått, tog fram jeansen eller andra byxor vid skötbordet, så tog jag (om vädret tillät) dem på henne. Vilda har inte skor/kängor i vagnen för då ligger hon i en s.k. ”åkpåse”, alltså tar vi bara på henne skor/kängor i hallen om vi ska på promenad. Hon har kopplat ihop jeansen/byxorna med att gå på promenad. Så om hon valt att vägleda mig om jeansen/byxorna vid skötbordet så blir hon jättearg om jag inte tar på henne skorna/kängorna i hallen, för då fattar hon ju att jag inte fattat. Äh, det här var inte alls svårt att förklara.

Ja, nu var det alltså promenaden jag skulle skriva om. Vi gick alltså ända till Vasaparken för att leka och sedan hem igen. Det är en ganska lång vandring för en 1 ½ – åring, Vilda började kinka de sista hundra, så jag fick bära henne de sista femtio. Vilda sov bra den natten…





2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, lilla fisen! vad gör ni annars då? När hon inte tar fram jeansen/byxorna?

Kram

Joakim Draköga sa...

Jo, men då vill hon ju ta på sig overallen i hallen och åka vagn till parken och leka. Det framgår väl tydligt i texten? Haha