måndag 28 juli 2008

Att sälja sig som morsgris för tittarsiffror.



Jag smålog, nej jag skrattade så tårarna rann när jag läste aftonbladet: Ernst Kirchsteiger i sjödrama: Vi klarar inte det här.
Det är visst dåliga tittarsiffror för hans program, den slutsatsen drar jag när de måste sälja sig med sådana här pseudonyheter. Till Expressen har produktionsbolaget ”sålt” ett äventyr om krabbor som nästan tog hela handen på stackars Ernst. Obs! det sista var en liten överdrift.
Citat från AB:
”Båten krängde” Vad hann du tänka?
– Inget, vi kunde bara ha någon slags tro på varann. Att vi skulle klara det. Jag tänkte efter helikopterns första varv: Nej, kom inte nära en gång till, för vi klarar inte det här. Slut citat.

Haha, man får ju dra ned lite på dramat, det låter ju som om det var en "näradödenupplevelse". Det som saknas är att Ernst säger hur han hann se ngn av sina gamla döda släktingar.

Produktionsbolaget har helt kallt har skapat de här nyheterna. Tänkt ungefär så här, vi måste ha rubriker till våra sändningsdagar > tittarsiffrorna blir fina > reklamintäkterna högre > vinsten blir större. Är det någon som tror något annat?