onsdag 30 juli 2008

Hämta Nuders bok gratis!?

Det är med bedrövelse som jag läser i aftonbladet och DN om Pär Nuder. Han uppbär en lön på 52900 kr/mån från Riksdagen. Han är i stort sett aldrig där för han har skrivit en bok! Låt se, vi har betalat honom när han skrivit boken, alltså måste det betyda att vi endast behöver hämta den, utan betalning (för det är ju redan gjort). Jag föreslår att Nuders bok distribueras på liknande sätt som Metrotidningen, ta en gratis på väg till jobbet.

Allvar nu, det känns som att de på toppen vet att de kan göra vad de vill, för det är ingen som reagerar längre. Jag hoppas att de olika community’s som finns börjar få makt, riktig makt som får dessa i toppen att passa sig….

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härmed kräver jag exakt samma behandling. Då lönen är skattemedelfinansierad anser jag som skattebetalare sedan två decennier tillbaka att jag har samma rätt till likvärdig ersättning utan att varken sköta mina arbetsuppgifter eller ens bemöda mig till att anlända till arbetsplatsen. Under tiden ämnar jag inte skriva någon bok som den Nuder-mygglaren gjorde utan tänker lägga all min tid på blogg, shopping och slappa stunder framför tv-n.

Tror ni att det kan krävas via regeringens kansli eller är detta förbehållet endast politiker? Kan jag begära av min chef samma regler eftersom politiker ska vara föredöme?

Joakim Draköga sa...

Haha, hej på dig "glad prick", du var även en "rolig prick". Visst vore det härligt om man kunde göra så. Kanske en idé till grupp i facebook! T.ex. "60000/månaden utan krusiduller"

Morfar Lasse sa...

Visste Du att det finns över 300 till, som inte har ministerpost?

Vet du hur många av dem som verkligen varit aktiva i Riksdagsarbetet och inte bara synliga?

Vet du att det finns en "utjämningsregel", som "plockar bort en" på andra sidan blockgränsen när någon är frånvarande?

Har du en aning om att riksdagsarbete alltid sker i grupp och oftast "off the record"?

Har du någon gång erhållit en tidsfixerad anställning, där du inte trivs?

Min morfar sa alltid. "Döm inte någon ohörd! Risken är stor att du får ångra dig!"

Joakim Draköga sa...

Morfar Lasse, oj är det mer än 300 till i riksdagen? Wow, då blir det många böcker.....