lördag 26 juli 2008

Televisionens bakgård!

Snart sprutar det bajs ur ögonen på tv-tittarna.


Jag läser om "Ballar av stål" , ett tv-program som gör allt för att skapa spaltmeter. Det sorgliga är att de lyckas, se här. Jag måste få ut min vrede mot sådana här program! Det finns fler, program som försöker hitta var gränsen för förnedring ska sättas. Med rätt betalning och tittarsiffror verkar det inte finnas någon gräns (inte i Amerikat iaf). Jag blir bestört av att se att dessa skitprogram sänds och fortsätter att sändas, vilket innebär att tittarsiffrorna är ok, vilket i sin tur innebär att det finns många infantila människor där ute. Vilket jag förstås inte ska bry mig om, för jag behöver ju inte umgås med dem....

2 kommentarer:

Tokmoderaten sa...

Du umgås ju redan med en infantil på jobbet... och du är ju inte sådär jättemogen själv heller.

Joakim Draköga sa...

Jo, det är sant på jobbet har jag ju dig... Det är iof skillnad på att vara infantil till sättet, vilket ju alltid är lika roligt, och vara det i sitt exempelvis tv-programval...