onsdag 25 juni 2008

Spottad i ansiktet

Det här var vad Moderaterna gav sina väljare.



Gränsdragning är en del av samhället. Vi lever hela tiden med gränser, hur man får bete sig, vad man får säga i t.ex. etermedia, och förstås var statens gräns mot den privata personens sfär går. Det är med stor oro jag ser hur utvecklingen går mot att rasera människans privata sfär. Finns det ingenting som är heligt?

Det finns ett uttryck som lyder: ”Nu är Gränsen är nådd.”, kan den vara det? Jag tror inte det. Gränsen är flytande, i ständig rörelse. För det mesta mot en viss riktning, tyvärr vill jag säga, för ibland vore det bra om den tog ett, eller två steg tillbaka.

Moderaterna säger sig värna om den personliga friheten. Friheten att bestämma sitt liv, friheten att slippa statligt förmynderi, men de glömde den personliga integriteten vilket jag uppfattar som en av de största friheterna. Jag röstade på Moderaterna, mycket p.g.a. deras ”frihetstänk”, sen slänger de den här FRA-skiten i ansiktet på mig, jag är mycket besviken på Moderaterna….

3 kommentarer:

Tokmoderaten sa...

Du frår ingen kommentar, eftersom du är så känslig... Retard. :D

Anonym sa...

Skönt att höra att du inte tänker rösta på Moderaterna igen :-)

Ha en bra sommar Jocke!

Kommentarer av den typen som Fredde skrivit ovan tror jag att vi alla klarar oss utan...

Tokmoderaten sa...

Harri, du förstår inte min och Joakims säregna relation... Jag är inte elak mot honom, det är han som är elak mot mig.

Även jag hoppas att familjen Draköga har en skön sommar, längtar efter dig Jocke!