fredag 6 juni 2008

Fotbollhuliganernas övermän.

Pengar, pengar och mera pengar. Det finns ingen hejd på girighetens kraft hos individer, organisationer, företag och you name it. Nu har UEFA satt ett nytt ansikte på girigheten. UEFA har krävt att en MAX-restaurang skall stänga sin verksamhet i fyra dagar. Detta p.g.a. att det ska spelas U21-landskamper på Borås arena där just denna Max-restaurang hyr lokaler. UEFA´s sponsoravtal ska vara boven i dramat!? Det är väl så att det är de makthavande på UEFA har utformat dessa sponsoravtal? Och dessa har väl utformats av endast en anledning, den är att få in så mycket pengar som möjligt. Många har sagt att fotbollshuliganerna kommer att ta död på fotbollen, men här har de sina övermän.

Jag tror, och hoppas, att den här girigheten till slut tar död på "sporten", jag kan knappt kalla det sport längre. På antalet personer som kommenterat länken ovan, kan man iaf se att gränsen snart är nådd. Mitt intresse har naggats i kanten många gånger. Jag bryr mig t.ex. inte om längdskidåkning längre, just p.g.a. all doping förstås. Doping är ju oxå något som ökat p.g.a. girihet. En liten klick kanske dopar sig för äran att vinna, men de flesta dopar sig nog av girighet.

Jag är helt säker på att det kommer att dyka upp en sån där härligt sarkastisk, cynisk och välformulerad författare som kan skapa ett mästerverk om mänsklighetens otroliga dumheter. Ta t.ex. att en fotbollspelare (Zlatan) kan ha en lika stor årsinkomst som 300 intensivvårds-sjuksköterskor (Zlatan = 120 miljoner kronor, IVA-Syster(med skatt inräknad) = 400 000). Författaren har ju en guldgruva i dagens samhälle, och kan tjäna MYCKET PENGAR.......

Inga kommentarer: