torsdag 5 juni 2008

Fotbollslandslaget

Jag har alltid varit sportintresserad, mycket p.g.a. att jag själv sportat nästan hela mitt liv. Ett knäont har gjort att jag för närvarande inte springer, men jag ska försöka fixa till det. Nu till titeln.

Det är nästan så att jag inte tittar på fotbollslandslagets matcher längre. Jag, hur ska jag uttrycka det snällt, känner nästan ett hat mot Lagerbäck (förbundskaptenen, för er oinvigda). Hans laguttagningar är i det närmaste ett hån mot vissa spelare och experter.

Landslaget åker på turné till USA för träningsmatcher, då ska nya spelare testas. En högerback (Consha) får chansen att visa vad han kan.....som mittback..... Mikael Nilsson spelade nittio minuter som vänsterback senaste matchen. Jag anser att Mikael Nilsson inte ens kommer in på en topp20-lista på svenska backar, och absolut inte i topphundra som vänsterback. Lagerbäck verkar fastna i ett tänk för att sen aldrig utvärdera. Han är som ett tjurigt barn som vägrar erkänna att han haft fel, utan istället fortsätter han i samma hjulspår hur illa det än går.

Det blir svårt att inte titta på EM, men jag har inte lika svårt att gå ifrån en match som jag hade förr. Den dagen Lagerbäck slutar som förbundskapten kommer jag fira, och bli mer intresserad av landslaget igen.

Inga kommentarer: