torsdag 12 juni 2008

Vad har han gjort, den där Källström?

Jag har länge undrat vad Lagerbäck har emot Kim Källström. Svaret är nog att Källström gjort något om Lagerbäck inte kan förlåta honom för. Jag vet inte vad, men uppenbarligen är ju något fel i personkemin mellan dessa två.

Hur lagerbäck kan ställa (ja egentligen ta med Daniel Andersson till EM) i startelvan, är för mig en stor gåta. Än större blir den när Aftonbladet kallar Daniel för Succémannen efter grekmatchen? Han stod i vägen för grekerna ibland, passningarna var antingen i sidled eller bakåt. En gång höll han på att få ett målpass, men det var till en grek. Jag skulle sätta betyget två på en femgradig skala, men aldrig att någon kan få mig till att tycka han gjort succé. Han var medelmåttig, precis som han är i allsvenskan.

Kim däremot, han har gjort succé i Franska Lyon som tog dubbeln i år. Lyon har vunnit franska ligan flera år i rad och i detta lag anses Kim Kälström vara en viktig kugge, men i Lagerbäcks landslag får en föredetting som spelar i allsvenskan företräde.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det svenska kollektivet bygger på medelmåttighet och försiktighet, med individualister som Ljungberg och Zlatan har kollektivet fyllt kvoten med den typen av spelare. Lagom är bäst :-)

PS! Säkerhet i all ära men om du hyggligt ofta kollar till kommentarerna i din blogg och rensar sådana som är olämpliga behöver du inte ha en sån omständig procedur för kommentarer. Jag är en rätt flitig bloggare själv (även i andras bloggar) men bloggar klart mindre när det skall krånglas med ordverifiering och kommentators granskning. Jag bloggar då enbart i bloggar där jag känner bloggaren väl och därför är ännu mera intresserad av att lämna en kommentar.

Joakim Draköga sa...

Tack för tipset Harri :) Jag får se hur jag gör med kommentarer. Jag tror att de som verkligen vill säga något(eller har något vettigt att säga) tar sig den tiden att gå igenom denna procedur. Jag ska ju snart till Finland i tre veckor, och då vågar jag inte ha fria kommentarer.... Hoppas allt är bra med dig och familjen...Hade