söndag 8 juni 2008

Cans kör

Joacim Cans kör från Körslaget ska förmodligen släppa en skiva. Därför skriver jag det följande om Körslaget vilket annars kan verka lite inaktuellt.

En kväll zappade jag runt bland kanalerna, plötsligt hörde jag en av mina favoritlåtar av AC/DC framförd av en kör? Det var Joacim Cans kör som rocka loss med "You shook me all night long". Samma kväll sjöng de ett stycke från den mycket pampiga Carmina burana, det var så bra att jag blev tårögd. Jag lyssnade och njöt, och svor över att jag inte följt Körslaget från början.

När det var dags för röstning sa jag till min älskling (Kirsi för er som inte läst på ordentligt): "Jag hoppas att de vinner, men med det opopulistiska låtvalet är det nog tyvärr kört. En sak är säker, när de ser vad de åstadkom med stycket från Carmina burana kommer de att vara mycket stolta över sig själva." Cans kör klarade sig vidare, och jag bestämde mig för att följa mina nya favoriters fortsatta öde.

Jag tror att det bara var tre omgångar kvar av Körslaget efter den kvällen, och jag följde dem med spänning. Jag hade helt plötsligt blivit en fan. Det bästa av allt var ju att de gick och vann! Det ska sägas att jag hade dömt ut detta eminenta tv-program p.g.a. namnet. Jag ska nog sluta att döma program efter namn....

Inga kommentarer: