måndag 9 juni 2008

Poeten Zlatan




Zlatans karriär som poet blev kort. TV4:s skämt om Zlatan Ibrahimovic gick inte hem i Norge.
I nättidningen Nettavisen gjorde man på fullt allvar en helsida om ”Zlatans dikt”.
– Herregud, vad pinsamt, säger reportern Roy Kvatningen när sportbladet.se informerar att det inte var den riktige Zlatan som TV4 intervjuade.

TV4:s påhittade Zlatan-dikt
”Jag kan spela boll, jag gör finter,
det har gett guld, för mig och Inter,
det var precis detta jag ville,
göra mål, få respekt och vara en juste kille”

Jag tycker det var humor, och vill ge en eloge till ansvariga på TV4. Själv är jag ordförande i Patetiska Poeter och därför avslutar jag med följande alster.

Zlatans poesiådra var en bluff,
kunde man ju förstå, han e ju så tuff.
Och tuffa killar skriver inte dikter,
de lyfter ju bara vikter.
Eller? Äh, det spelar ingen roll,
bara jag får se Zlatan lira boll.

Tack, tack sitt ned för all del.....

Inga kommentarer: