söndag 18 maj 2008

Bankerna, girighetens högborg!





För ca tio år sedan var det någon av Sveriges storbanker som försökte få till en avgift för varje uttag i bankomaten. Det blev en folkstorm mot detta. Dagen efter så gick bankens informationschefen(tror jag det var) ut med en dementi och sa att det var en tanke, men den ska inte genomföras.
Nu har bankerna funderat i några år och kommit på ett annat sätt att rövkn...a oss. De begär helt enkelt att alla kort ska vara bundna till Visa eller Mastercard. Det kostar kunderna mellan 250-488 kronor om året, kanske inte låter så mycket men bankerna drar in MYCKET pengar på det. Jag har, som många andra, lönekonto i NORDEA. Där finns ingen ränta på kontoinnehavarnas pengar, vilket ger NORDEA en vinst på MÅNGA MILJARDER varje år. Själv har jag sett det som att jag betalat för mitt bankkort på det sättet, men nu blåser förändringens vindar. Jag ska byta bank, och råder alla som är missnöjda att göra detsamma.

Inga kommentarer: