tisdag 27 maj 2008

IVA/Anestesi 50 årsfest

Förrätten

Jag var på fest i fredags, Iva/Anestesin fyllde 50 år i maj. Vi hade femtitalstema, och det hade faktiskt anammats av de flesta. Själv gick jag till festen i jeans och skinnpaj. Jag hade håret slickat och tyckte själv att det var mycket femtital i min uppenbarelse. På vägen till tricken så smet jag in på Mellqvists och beställde in en dubbelmacchiato. När jag inmundigat den härliga drycken, och passerade uteserveringen, såg jag Per som jobbar på Mellqvist. Jag frågade honom om han tyckte att jag var femtital, han svarade: "Du ser mer o mer ut som en finne.". Vilket jag såg som det ultimata betyget för en femtitalslook (Finnar= rockers). Jag tackade Per för toppbetyget och fortsatte min resa.

Vi var ett litet gäng som träffades på Eken, där det var vätskekontroll, i mitt fall handlar det om alkoholfri dryck (Tonic water är en perfekt sippdryck). Väl vid festen blev det välkomstdrink och tilltugg. Vi minglade en timma sen var det dags att inta våra platser. Efter att toastmaster hälsat oss välkomna kom förrätten in. Kocken var Danyel Couet från Fredsgatan 12 http://www.fredsgatan12.com/, jag har hört mycket gott om den restaurangen och kan nu "stämma in" i lovsången. Maten var av högsta kvalitet och mycket god. Efter middagen var det dans. Om en man är på en fest där 80% är kvinnor, ja då får mannen dansa.

Jag avslutar med att tacka alla festdeltagare för en trevlig kväll.

Inga kommentarer: