söndag 18 maj 2008

JordenRunt på 8000pix

Jag gillar kaffe och bor i Birkastan, steget till att bli stammis på Mellqvist kaffebar är ju därmed helt självklar. Mellqvist, vi i familjen kallar det Mellis, har tillsammans med Non Solo Bar det bästa kaffet i stan. Ok, nog med beröm.
Jag och Disa har Mellis som vårt andra vardagsrum. Dit går jag för att dricka min dubbla espresso Macchiato, medan Disa mumsar i sig en bulle (inte var dag ska jag väl tillägga). Under årens lopp har en typ av vänskap vuxit fram mellan mig och några andra stammisar, en av dessa vänner heter Fredrik Persson som går under epitetet "äventyraren" http://blogg.expressen.se/8000kr/ .
Torsdagen den 15/5 ska han iväg på ännu en jordenrunt-resa, denna gång med sin far. Denne genomsympatiske man är en av Disas topp3-favoriter, en annan namne till Fredrik finns oxå på den listan(en lustig detalj som jag faktiskt inte tänkt på förrän i skrivande stund), förmodligen är chansen stor att min framtida svärson kommer att bära det namnet (dock ej någon av dessa två gentlemän). En av orsakerna till att Fredrik gör denna resa, är för att samla in bidrag till Afasiförbundet http://www.afasi.se/ . Jag ska själv skänka 200 pix, kan tyckas att inte vara så mycket, men många bäckar små....

Inga kommentarer: