måndag 26 maj 2008

När Vivo blev Vi som blev Coop

Till er kunder som handlar på Engströms Livs i Bromma och Björnbodahallen i Vällingby i västa Stockholm där coop tar över, se länk nedan:

http://www.dagenshandel.se/dh/DagensH.nsf/0/5178849E3BDF952FC125745100512DF6?open Jag beklagar sorgen!


Trots att jag bor ovanför ICA Birkahallen på Rörstrandsgatan, så handlade jag alltid på Vi Dagsklippet vid Fridhemsplan(Tidigare Vivo), Coop tog över för ca ett halvår sedan. Anledningen till att jag gick till Vi Dagsklippet och handlade, var att det var ca. 30% lägre priser där jämfört med Birkahallen.

När Coop tog över sa jag till en av kassörskorna: "Nu är det väl bara att vänta på prishöjningarna." Varpå hon svarade: "Nej, det ska inte bli några prishöjningar, ägaren stannar som chef här."
Jag: "Vad bra! Det borde ju borga för att prisbilden stannar vid den som är idag." Haha vad jag misstog mig.

Nu har jag hittat varor som är dyrare där än vad de är i Birkahallen, det har aldrig hänt tidigare. Så nu har jag bytt till Prisextra och hoppas, med hela mitt hjärta, att ingen av de stora (Coop/ICA) ska köpa upp den kedjan också.

Inga kommentarer: