lördag 9 augusti 2008

Avhugget hästhuvud.

Jag saxar från Aftonbladet: " Linus, 5, fick en chock på Skånes djurpark.
Inne bland järvarna låg ett avhugget hästhuvud.
– Linus blev helt förskräckt. Han älskar hästar och blev nästan gråtfätdig, säger Linus mamma Pernilla till Sydsvenskan."

Jag förstår att Linus blev förskräckt. Jag skulle oxå bli förskräckt om jag såg ett avhugget hästhuvud i ett zoo, och jag älskar väl inte hästar men jag tycker ioförsig att det är vackra djur, MEN jag betalar ju inte inträde för att vara med om traumatiska upplevelser. Jag skulle definitivt bli förbannad om Disa, snart 5 år, fick se något sådant. Nu till det som fick mig att reagera med ilska, nämligen vad djurparkschefen Staffan Åkeby sa till Metro:
"– Även en femåring bör inse att livet också består av döden. Det är att blunda för verkligheten att tro att rovdjuret inte äter hela djuret. "

Vad ska man säga? En djurparkschef som inte alls förstått problemet, utan kommer med någon slags vriden bortförklaring. Är det så j---a svårt att fatta? Städa bort avhuggna hästhuvuden från våra barns synfält! Idiot!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker du ska ta dig en titt hos flashback.info:s tråd om: "Ny trend: Idioter får utrymme i kvällspressen. "

Vari ligger skillnaden mellan ett hästhuvud och knorrar, grisfötter och diverse tungor man ser hos ICA?
Nä, det är lika bra att mamman inte fortsätter ljuga ihop historier om att korv växer på träd.

Joakim Draköga sa...

Där ser man, en fotograf med nada bildkänsla! Kanske ska öppna en ny tråd om: "Fotografer med fotovätska i pallet."

Anonym sa...

Hela historien får mig att vilja se Gudfadern igen, höra Marlon Brandos röst säga "I´m gonne give him an offer he cant refuse"

Fast parkchefen väljer att chocka sina betalande besökare.

Alice sa...

Men hallå, så kan man ju INTE göra f*n vad hemskt!!! :@