torsdag 21 augusti 2008

Lagkapten Källström?

Jag slötittade på jubileumsmatchen mot Frankrike i går, fick ögon stora som tefat när jag såg kaptensbindeln på Källström!? Vad är nu detta? Han platsade inte i laget under EM men nu hade han kaptensrollen efter att Henke bytts ut. Jag skrev om Källström i ett tidigare inlägg, då jag undrade vad han gjort för fel, så förstå min förvirring efter denna match. I Aftonbladet skriver de ”Den nya ledaren”, och ja varför inte.

Sverige spelade ett nytt system där de lämnat 4-4-2 för en 3-5-2 uppställning, men den såg mer ut som 3-4-1-2. Haha, den var rolig, alla tjejer som läser bara: "aaaahhhhaaaa, nu fattar jag!", eller hur? Ok, jag går vidare. Det sorgliga med matchen i går var att vår nästa stora mittfältsstjärna, Sebastian Larsson , än en gång fick nöta bänk hela matchen. Det är för j---a jobbigt att se den där s.k. "vattenbäraren" Daniel Andersson i startelvan igen. Jag tycker att han gick bort sig gång på gång, och det är bara att hoppas att även Lagerbäck såg det. Det förblir nog en önskedröm.

Själv tyckte jag att Källström var strålande den första halvleken, ja nästan hela laget var på tårna. Kims precisa instick och passningar till Rosenberg var värt ett bättre öde. Rosenberg är ett mysterium, "öser" in mål i klubblaget, men i landslaget är det stora skälvan när han får bollen.

t.o.m Thierry Henry och Raymond Domenech valde att lyfta fram Kim Källström av svenskarna. "– En av de största anledningarna till att vi fick problem var Kim Källström.". Säger de till AB.

Vår back Mellberg dömer ut spelsystemet, han tycker att fransmännen fick för stora ytor i offensiven, men det har jag ju redan tagit upp, ni vet Andersson gick bort sig…..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om du tittade på matchen o i detta fallet lyssnade på vad Mellberg hade att säga så visste du att kritiken i detta fallet gällde att Frankrike använde ytan bakom yttermittfältarna för att slå inlägg/instick bakom/förbi de 3 mittbackarna. Detta har alltså ingenting med Daniel Andersson att göra, oavsett hur kass du har läst att han är och därför bestämt dig för att skylla alla baklängesmål och kriget i Georgien på honom. En stor anledning till att Kim kunde dominera var att Anders och Daniel höll rent bakom. Och handen på hjärtat, visst hade allt varit Anders Svenssons fel om nu Seb hade spelat istället för Daniel. Hur många matcher hade du sett Seb spela förresten?

Tänk själv.

Joakim Draköga sa...

Hej anonym,
jag har inte läst hur kass Daniel är, det har jag sett med egna ögon. Jag vet inte volka tidningar som du läst, men jag har faktiskt inte läst att han är kass. Efter första matchen i EM gjorde han ju "succe" vilket jag skrivit om tidigare, den enda succe han gjorde var att han var lite bättre än vad folk på aftonbladet hade väntat sig. De hade inga större förhoppningar eftersom han, enligt mig, inte var så bra den matchen heller....

Joakim Draköga sa...

En sak till, du avslutade med hur många matcher har du sett Seb spela, det kanske är två-tre stycken. Jag tycker att han var väldigt bra i de matcher jag sett honom. Det är ju ingen tillfällighet att han förra säsongen var dominerande i sitt lag Birmingham i PREMIER LEAGUE. Sebastian har sagt till klubben att han vill lämna klubben, men då har Birminghams ordförande sagt att om Seb lämnar får det bli över hans döda kropp. Varför är han så mån om Seb? Han är ju det för att Seb är så bra!

tänk själv?

Tokmoderaten sa...

Sedan vurmar både jag och Jocke för Sebastian Larsson för att han råkar komma från Sörmlands vackra storstadsmetropol... E-tuna!