söndag 10 augusti 2008

Ska jag bli ett svin för Kirsis skull?

Ska jag bli ett svin för Kirsis skull?


Kirsi gjorde ett ”Vad för slags man får dig att tända/tänder dig test” på finska facebook. Jag tyckte svaret var så kul så jag bad henne att översätta svaret och skicka det till mig, och här kommer Kirsis översättning:

”Till dig duger enbart A-klassens hårigt kött. Din man ska inte vara rädd för fysiskt kontakt i grillkön (OBS! detta gäller i Finland, ha-ha), speciellt om det är frågan om att skydda DIG. En riktig man pratar inte, pussas inte, diskar inte och använder inte deodorant. Du tycker att lagom med våld hemma rensar bara luften ibland.
Saker ni kan göra tillsammans: dricka Koskenkorva (Kossu), samla på olika vapen, importera dopingmedel.
Du kan även behöva ett svart bälte i karate.”

Nu benar jag av svaret.

A-klassens hårigt kött.
Det ska väl betyda att mannen ska vara hårig, vilket inte stämmer med Kirsis ideal. Det är ju en lättnad för mig, eftersom jag inte är nämnvärt hårig, snarare åt andra hållet.

Inte vara rädd för fysiskt kontakt i grillkön, speciellt om det är frågan om att skydda DIG
Det betyder att man inte backar om någon bråkar i grillkön, vilket tyvärr stämmer på mig, i alla fall på den tiden jag var ungkarl. Jag skyddar definitivt dem jag älskar, även kompisar.

En riktig man pratar inte, pussas inte, diskar inte och använder inte deodorant.
Det enda som stämmer in något sånär på mig är diskandet, skillnaden är att jag inte diskar så ofta p.g.a. att jag lagar maten.

Du (Kirsi) tycker att lagom med våld hemma rensar bara luften ibland.
Vi har aldrig varit våldsamma mot varandra och jag förmodar att vi (åtminstone jag) aldrig kommer vara det heller.

Saker ni kan göra tillsammans: dricka Koskenkorva (Kossu), samla på olika vapen, importera dopingmedel.
Jag dricker ingen alkohol, gillar inte vapen och avskyr doping.

Du kan även behöva ett svart bälte i karate.
Jovisst, då skulle vi kunna sparra mot varandra (Jag tränade karate från 18 till 23 års ålder).

Jag passar in på två av sex!

Nu börjar jag undra om jag kanske är för snäll hemma, ska jag örfila henne ibland så att hon ska må bra. Börja dricka Kosken, slipa knivar, sluta tvätta mig och börja med doping, då ska man ju bli hårig!

Nej, jag fortsätter att vara den jag är, så får jag hoppas att jag duger ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du duger så bra Älskling! Det är sant att jag tycker killen ska vara lagom tuff, absolut inte mesig. Håriga bröstkorg på killar tycker jag är bland det äckligaste som finns!

Pusu ja Hali

Kirsi

Anonym sa...

usch, du ska va som du är...!!! Det bestämmer jag :)

ps. ska försöka skicka bilderna så fort som möjligt, hälsa kirsi att jag inte ska läga ut dem på fb!! :)

Kram L, hälsa!

Anonym sa...

Du verkar vara en riktig MES!

Joakim Draköga sa...

Till anonym, sa den anonyme, snacka om riktig mes!