torsdag 28 augusti 2008

Härligt att Sundhage visar kurage.

Pia Sundhage, USA´s damfotbollstränare vill inte träffa president ush, oj Bush ska det vara. Hon har tackat nej för att hon inte är intresserad av sådana tillställningar. Jag citerar från Aftonbladet:
"När Sundhage nu väljer att tacka nej till Bush och Vita huset kan det tolkas som ett politiskt utspel mot Bushs högerpolitik och även den amerikanske presidentens åsikter kring homosexuella.
– Ja, det är många som har ringt och undrat i dag, det har varit ett himla liv på tidningarna, och man kan ju se mitt nej som ett uttryck för det, för något ideologiskt, säger Sundhage.
Bland annat med tanke på att hon med största sannolikhet kommer att jobba kvar som amerikansk förbundskapten vill hon dock inte säga något mer i den vägen.
– Jag vill inte komma med något utlåtande. Jag väljer att inte säga något sådant. Det är nog för mig att säga att för mig är inte Vita huset någon intressant eller roligt plats. Vad ska jag där och göra? ". Slut citat.

Jag gillar såna personer skarp, såna som inte slickar någons r-v, inte ens det amerikanska folkets eller dess ledare.
Länk till SvD.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för kurage och lämna sitt lag i sticket? Det har ingenting med Bush att göra. Detta är ju en jätteviktig dag för hennes spelare....att bli inbjuden av deras President. Jag skulle aldrig vilja ha en ledare som bara tänker på sig själv och sviker sitt lag på det här sättet.

Joakim Draköga sa...

Nej det är sant... Man ska ju rätta sig i ledet, inte bry sig att värden (det är Bush alltså) visat noll tolerans mot homosexuella. Strunta i sin egen person och identitet, bara vara till lags för laget. Jo,..... du har nog rätt.....

Tokmoderaten sa...

Att sedan samma Sundhage oblygt hyllar den kubanske diktatorn Castro bekymrar dig inte Jocke? Bush sitter iallafall där han sitter för att en majoritet av amerikanerna trodde på honom... Castro satt där han satt pga våld och förtryck. Och bror Castro ärvde makten. Sånt gillar Sundhage uppenbarligen...

Joakim Draköga sa...

Hej Fredrik, jag visste inte det om Castro, men då har hon ju visat än mer kurage om hon vågat säga detta... Att jag inte står bakom hennes hyllning av Castro förstår nog även du. I detta inlägg skriver jag om hennes KURAGE gentemot Bush. Du verkar ha lite svårt för att skilja på saker ibland, detsamma gällde diskussionen om FRA tidigare....

Tokmoderaten sa...

Ja, jag har jättesvårt med sånt... Men en sak vet jag nu: Klockan slår, Klockan slår - Djurgården gjorde INGA mål. Undrar vad vår norske vän skulle vilja säga? :)