fredag 14 november 2008

Disas första övernattning.

Disa på Mellqvist Kaffebar Rörstrandsgatan sommaren -08.
Foto: Joakim Draköga

Inatt är det meningen att Disa ska sova över på sitt dagis… Vi får väl se hur det går. I skrivande stund är klockan 18.42 och än har de inte ringt för att tala om att Disa har hemlängtan. Innan jag somnade i morse låg jag och funderade på vad jag skulle hitta på till middag nu när Disa inte skulle förära oss med sin närvaro, någonting som hon inte gillar skulle vi kunna passa på att äta.
Efter en liten stunds grubblande kom jag på att jag ännu inte lyckats hitta något som Disa ogillar i matväg. Hon äter allt. Jag har haft roligt åt när Disa kommit till mig för att rabbla upp sina favoritmaträtter. Ja, ni har säkert redan gissat att hon räknar upp alla de anrättningar hon känner till…

2 kommentarer:

Keiju sa...

Låter underbart med ett barn som äter allt.. Det gjorde inte tösabiten jag var aupair för i Usa...

Joakim Draköga sa...

Nja, Disa har lite svårt att hitta ett passande bröd till frukost...
Hon gnisslar ofta på den fronten...