torsdag 27 november 2008

Linda Rosing på besök?

De lider av sjukdomen "Kronisk fläsläppssyndrom".

Nej det är visst Vilda med en fläskläpp. Vilda har haft två fläskläppar på lika många veckor och gamla minnen dyker upp. Det fanns en tid när jag också hade fläskläppar, blåöga, brutet näsben och andra skador i ansiktet. Nej, jag var ingen ”streetfighter” jag tränade karate och med bravur om jag ska vara ödmjuk. ”Ni skulle se den andra!”, var ett frekvent använt uttryck av mig på den tiden. Jo, även på den tiden hade jag humor.

Om ni undrar över min dåliga produktion på sistone, så är det av den enkla anledningen att jag varit sååååå trött. De nätter jag inte jobbar har jag ”Vildavak”, och om jag säger att Vilda sovit fyra hela nätter sen hon föddes (nu blev Tokmoderaten lycklig), då förstår ni nog. Kirsi håller faktiskt räkningen…hehe

Kirsi tyckte att jag skulle nämna något om att hon minsann fått vakna på natten i 12 månader sen Vildas födelse. Att det sedan var svårt för henne att sova den sista tiden av graviditeten, det tyckte hon inte, storsint som hon är, att jag ens skulle nämna. Nu sitter hon här bredvid och säger: ”Ni kvinnor snackar om att föda barn, om ni bara visste hur det är när en man är riktigt förkyld…”.


Men Kirsi är inte bitter, nej nej nej absolut inte bitter…;)

Nu påminner hon mig om att hon först tyckte att jag ska skriva att jag får sova på dagarna när Vilda hållit mig vaken nätterna igenom. Hon vill även att jag ska skriva om när hon är vaken på nätterna då jag jobbar, och sedan får hon vara vaken på dagarna också och ta hand om barnen.

Men hon är inte bitter, nej nej nej….

Inga kommentarer: