måndag 3 november 2008

En liten bekännelse

"Playa Del Sol"-gänget.

Häromkvällen skulle jag och Kirsi kolla på ”Playa Del Sol” med bl.a. Mikael Tornving och Henrik Hjelt i huvudrollerna. Jag hade inhandlat dvd-skivan billigt på cdon.se. Vi ville ha det textat för att inte Vilda skulle vakna (hennes rum ligger närmast). Döm om vår förvåning när vi på menyn läser: ”Textning för hörselskadade”, min första tanke var: ”Jaha, så då får inte vi ha på texten?”.
Jag tittade på Kirsi, som sa: ”Textning för hörselskadade står det ju!”, haha vi hade tänkt samma tanke.

Jag replikerade: ”Jo, men vi kan väl låtsas som vi inte läst det… eller vadå… tror du att någon granne kommer att se det och anmäla oss?”.

Kirsi bemötte min kloka replik med ett nickande och sa: ”Nej det är nog ingen granne som anmäler oss, och förresten vet väl inte de om någon av oss är hörselskadad eller inte.”.

Det blev så att vi hade texten på, och faktiskt har, än så länge, ingen ”textpolis” eller dylikt knackat på dörren. Nu har jag, som ni märker, fått samvetskval med anledning av att vi förmodligen utnyttjat hörselskadades nyttor för egen vinning (att Vilda inte skulle vakna, ni minns väl?). Så nu vill jag på denna blogg be alla hörselskadade om förlåtelse, och lovar bättring…

Inga kommentarer: