måndag 10 november 2008

Till minKärlek

Jag och minKärlek på Iron Maiden konsert sommaren -08
Foto: Joakim Draköga


Hej Älskling, idag fyller du år och jag hoppas att du får en bra födelsedag trots att ”hela” familjen är sjuk. I min lur(mobiltelefon) är minKärlek mitt epitet på dig och det stämmer så väl. Du är minKärlek och jag vill att hela världen ska veta om det (ja nu får ju inte hela världen veta det genom min blogg, men du förstår).


Jag har dig att tacka för så mycket, först och främst för att du fött mig två härliga döttrar som jag älskar över allt annat. Du har också låtit mig vara den jag är (ok, i stora delar i alla fall) vilket jag förstås uppskattar väldigt mycket. Du har också en härlig humor som jag älskar (kanske för att den är så nära min?)Haha. Det finns andra faktorer som gör att jag tycker du är toppen, de är inte för tryck men du vet ju vad jag menar… Nutch nutch, you know what I mean? You know what I mean?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Thank You!

I know, I know....


Smyger in här på bloggen och skriver det här nu när du är och köper en tårta till mig. Får se vilken tid du läser detta. Den senaste tiden har jag varit så tacksam att du låtit mig sova på nätterna! I en småbarnsfamilj där en 1-åring vissa nätter vaknar en gång i timmen hela natten igenom, är det den största "gåvan" man kan få, att FÅ SOVA IFRED. Du har knappt sovit, för att jag ska få sova!!! Det är så stort för mig att för första gången på över ett år få sova hela nätter, att ingen kan förstå det. Och jag har inte ens tackat dig ordentligt! Skulle smyga in igår (du var ju tvungen att lägga dig tidigt, för att orka gå upp på natten igen)och tacka dig, men du sov redan. Så jag skriver det här: TACK, ÄLSKLING!
Jag ser fram emot att vi orkar hålla oss vakna halva nätterna igen, som innan Disas födelse, alltså bara Du & Jag! Jag vet att den tiden kommer. Det är inte många som har den passionen i förhållandet, som du och jag har haft. Den är ju så lätt att väcka till liv igen!
Jag älskar Dig, Kirsi

Joakim Draköga sa...

Ja, vad ska jag säga...? Jag blev tårögd när jag läste din kommentar Älskling... Jag antar att "Tokmoderaten" också blir det...Hehe

Tokmoderaten sa...

Jomenvisst...

Mest tårögd är jag över din uppoffring att slita dig från din kvinna den 7 december.

Men gratulera Kirsi från mig.

Hur jag "hyllar" mitt våp får du vänta till den 31 juli nästa år innan min "kärleksförklaring" offentliggörs.

PS. Magsjuk, osäker på om vi syns imorgon... DS.

Anonym sa...

Grattis i efterskott Kirsi!! Kram från Lina, Patrik och magen ;)

Joakim Draköga sa...

Tack Lina, Kirsi blev glad...