torsdag 30 oktober 2008

Brukar ni testa er på nätet?


Jag gjorde ett IQ-test på nätet för någon vecka sedan, frågorna hade inte med IQ att göra utan var mer s.k. allmänbildningsfrågor, till saken hör att frågorna var oerhört lätta (typ vad heter Sveriges kronprinsessa?) och ca fem till antalet. Efter att jag, mycket misstänksam och nyfiken, svarat på frågorna kom det upp en dialogruta där företaget ville ha min mail-adress för att skicka mitt resultat. Jag satt helt konfunderad och tänkte att det var bland det dummaste jag varit med om, eller var de i själva verket det som var testet? Om man skickade in adressen så var man blåst? Men, tror de verkligen att någon går på det här? Haha…LYCKA TILL!

Nu har jag fått svaret på min fråga. Det var antagligen några som skickade mail-adressen till ”mitt” IQ-testet.

Inga kommentarer: