onsdag 22 oktober 2008

Återinför "OBS-klasser"!

Jag blir skrämd när jag läser om det här med att elever får ha hörselkåpor på sig under lektionen p.g.a. att lektionssalarna är så oroliga! Va f-n, vad är det för lärare som låter det gå till denna gräns? Är det så svårt att få tyst i klassen? SKICKA UT STÖRANDE ELEVER! Ska det vara så svårt? Nu kommer vänstern och socialdemokraterna - de vill ju ha en kravlös skola - att rasa mot mig, och säga ungefär så här:
”Hur kan du? De är ju de stackars grynen som är stökiga mest utsatta i samhället. Deras hemförhållanden kanske är sådana att föräldrarna inte bryr sig om de får samtal om deras stökiga barn. Det är så synd om de o.s.v.”.
Mitt svar till sossar och kommunister kommer här:
”Ska stökiga elever få förstöra för dem som vill lära sig något? Är det besvärliga elever som ska sätta normen i en skolsal? Ska alla elever få lida för att några elever kanske har det taskigt ställt hemma?”. Jag svarar NEJ! på samtliga frågor.

Som förälder ser jag det som mitt ansvar att uppfostra mina barn till, något sånär, normalt funtade människor. I första hand är det föräldrarnas ansvar, men om det finns problem i hemmen får skolan ta över. Till störande elever ska skolan erbjuda medicinering, internering eller tvångsintagning på en anstalt där DISCIPLIN är ledord. Nej, jag skojade bara. Det räcker med specialundervisning, jag menar det som på min skoltid kallades OBS-klasser, men så får de väl inte kallas längre…

2 kommentarer:

Tokmoderaten sa...

Det är så underbart att Du funnit frälsning...

Joakim Draköga sa...

Hej Fredrik, jag har ju tidigare skrivit att jag aldrig mer ska rösta på M, p.g.a. frihetstänket som de spolade ned i muggen så fort de kom till makten... Men om du kan fixa så att dina polare i regeringen kan garantera min och andras "frihet", då kanske jag tänker om. En sak är säker, jag kommer aldrig att rösta på sossarna eller vänstern...