onsdag 1 oktober 2008

Opium eller Hasch? same same but different.


Det var väl Marx som myntade uttrycket: "Religion är som ett opium för folket." Nu lever vi i en ny era, därför vill Hedlundakyrkan i Umeå istället slå ett slag för hasch. Nej, nu tog jag i, men i ett informationsblad (se bilden ovan) skriver de jag citerar från Aftonbladet: "Alltid öppet för dig som är intresserad, nyfiken och vill pröva på". Slut citat. Eh, ok. Jag undrar varför de lagt dit en bild på cannabis vid sidan av en sådan text? Är det verkligen ett misstag? Jag minns när jag förde fram mina teorier om Jesus på religionstimmarna, där jag hävdade att "De tretton" kom på hela den här historien med Jesus när de "rökte på" och pimplade rödtjut. Och nu detta....hmmmm....ja, ni förstår säkert mina tankebanor.
Förresten, det är sådana här urklipp som kommer in till "Jay Leno show", ska nog tipsa dem om den här.
Det har, efter att jag publicerat detta inlägg, kommit till min kännedom att det förmodligen är Japansk lönn som avbildas på bilden. Det förstör ju inte humorn i den här historien, det blir ju än roligare, då "alla" tidningar i Sverige verkar ha trott det var haschblad på bilden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

sjukt.. men jag tycker absolut du ska skicka till jay leno!

Anonym sa...

det var en ganska festlig misstag av kyrkan:D