torsdag 16 oktober 2008

Jag kan inte vara tyst längre.

Jag har följt Alex Schulmans otaliga finter för att hamna i det mediala bruset. Han skriver om att kattägare är dumma i huvudet -> rubriker i Aftonbladet . Han bloggar med ett kvitto från ett restaurangbesök, vilket får följden att läsare kan använda hans kontokortsnummer för eget bruk -> rubriker i Aftonbladet. Det här upprepar sig hela tiden, han hittar på något och Aftonbladet skriver rubriker, det kan ju vara för att han är anställd av Aftonbladet. Jo, han har en stor makt bland innefolket, han fastlägger ju ”inne- och utelistan” - Det är ju tragiskt att en "riksmobbare" som Alex Schulman ska kunna sitta på den stolen. - och utelistan vill ju ingen hamna på. Varför gör han dessa, som vanligt folk skulle kalla idiotiska, gärningar om och om igen? Han gör det för att hans blogg ska få in läsare, det är ju antalet besökare som bestämmer hur mycket cash han drar in, han kan inte annat än le hela vägen till banken.

Det är dumt att kalla honom idiot, för han drar ju in stålar, men jag kan inte annat än tycka han är en sådan. Jag tror att han har problem med att analysera konsekvenserna av sitt beteende innan han ”klampat i klaveret”. För mig, personligen, var han en ”Rubrikfigur” – en sådan där som man ser på löpen men inte bryr sig om – tidigare, men sen läste jag om att s.k. ”huliganer” varit taskiga mot honom. Jag var tvungen att kolla upp det, och det visade sig att han sagt ungefär så här: ”Djurgårdare…..Jag vill bara pissa på Djurgårdare…”. Det uttalandet hade inte tagits emot med glädje bland Djurgårdssupportrar, speciellt inte hos dem som kallar sig ” Djurgårdens Fina Grabbar, DFG”. I alla fall, några supportrar, förmodligen Djurgårdare, hade skrämt honom i en trappuppgång till den milda grad att han börjat, enligt förövarna själva, gråta och bett om ursäkt. Det är för att han inte tänker efter som jag tycker att han borde gå under epitetet dumhuvud. För även om han än en gång fick rubriker, så kunde det blivit så att han inte fått glädjas åt slantarna på banken. Jag måste dock ge honom "cred" för att han gjorde en rätt analys efter "trappuppgångsincidenten", då han valt att mobba något mindre aggressiva grupper bl.a. kattägare.

Nu är Alex före detta fru på tapeten, hon har visst sagt att någon var lite väl bögig i Idol. Det är väl så nära massmedialt självmord man kan komma? Jo, låt mig få förklara. Att säga en sådan sak i teve är dumt, men att säga en sådan sak i Idol - vilket jag tror de flesta homosexuella följer, det är väl bara schlagerfestivalen som är större (visst har jag fördomar!)? - måste väl ändå vara höjden av sinnesslöhet. Det slutar inte där, för kvinnan i fråga förstår inte varför människor är så upprörda, detta trots att kanalen hon jobbar för tagit avstånd till hennes yttrande. Hon vill inte vara en förebild och hon ska fortsätta vara sig själv. Hon har bl.a. sagt att ” – Det är väl inget taskigt. Jag lägger ingen värdering i det.” ? Ingen värdering, förklara för mig, någon! Jag är förlorad i hennes tankebanor, jag ser ingen logik i dem, kanske att hon ville följa sin föredetta "mans" exempel...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man får ju hoppas att hon inte får fler TV-jobb efter detta så det inte plötsligt bevisas att man kan bygga en karriär på att bete sig som en skit.
Haha, kom just att tänka på en sak: Hon är så jävla knäpp så inte ens Alex Schulman vill ha henne! Då måste det va nåt allvarligt fel! Folk borde sluta stödja deras bloggar genom att läsa dem!

Joakim Draköga sa...

Hej Matilda :) Välkommen! Du har så rätt om det där med inte vilja ha... Hade tänkt ta upp det, men tyckte att det räckte med vad jag skrev ;)