torsdag 9 oktober 2008

Hyllad av alla?

Jag läser i Aftonbladet att Daniel Andersson, i fotbollslandslaget, blev hyllad av alla efter greklandsmatchen i somras!???
Citat från aftonbladet: "När sportbladet.se avslöjade Lagerbäcks uppställning i öppningsmatchen mot Grekland blev det ramaskri i hela fotbolls-Sverige.
”Sidleds-Danne från start, driver han med oss”, lät det.
Några timmar senare, under en nattsvart himmel i Salzburg och med en premiärseger i bagaget, var tongångarna annorlunda.
Daniel Andersson var en av Sveriges bästa spelare, han hyllades överallt och följde upp med ytterligare en super-match mot Spanien. " slut citat.

Stum av förundran läser jag dessa rader om och om, jag minns bara att alla jag pratade med, angående grekmatchen, inte kunde förstå hur Andersson kunde nämnas i samma artikel där ordet succé fanns. Jag blev så förvånad över aftonbladets ordval (efter grekmatchen), så jag gick och frågade många insatta personer om vad de tyckte. Av alla jag frågade så var det ingen som kunde säga att han utmärkt sig på annat vis än att han inte gjort bort sig och därifrån till succé är steget långt. Det var faktiskt en av dem som jag frågade som sa att: "Den succé han gjorde var att han gjorde vad han skulle...", och efter lite betänketid lade till: " Ja, förutom att han nästan spelade fram till ett grekmål då." . Det var just vad jag själv tyckte, han gjorde vad han skulle och var nära ett assist för grekerna. Att kalla det en supermatch..... ??? Jag hoppas att han inte bara gör en "bra match" mot Portugal, för då blir han väl moder till fem mål i baken.....

Inga kommentarer: