måndag 20 oktober 2008

Ränteläget


Jag kanske har glömt att berätta att jag ofta skrev rim tidigare , Jo...det är sant! Jag fick faktiskt några publicerade... Jaja, jag har nu tagit upp detta igen och här levererar jag mitt andra rim på denna blogg, den första var om Zlatan som poet..


Ränteläget

Riksbankschefen, han har låg ränta
Hallå farfar, vad annat var att vänta?

De på toppen har dragit vinstlotten,
inte vi från skrapet i botten.

Alla har vi löneförmåner och det är kul
vi på SöS-golvet får två biobiljetter till jul.

Nej nej nej, jag är absolut inte bitter,
betänk vilken kunskap de besitter.

Att hugga för sig är också en färdighet,
men det har väl en bismak av girighet?


Joakim Draköga

Ordförande i Patetiska Poeterna

1 kommentar:

Tokmoderaten sa...

En diktsamling kanske?

Du kan få mitt kärleksrim till Therese som förord. Följande romantiska poem fick hon på Alla hjärtans dag för några år sedan.:

"Du är min sugga, Jag är din galt. Jag är din kärlek och Du är mitt allt!"