måndag 1 september 2008

Daja som back?

Nej, jag tror inte en sekund på att Daja ska spela back mot Örebro ikväll. Om det blir så, då har nog Djurgården kommit in i en backkris av sällan skådat slag. Jag har dividerat med vänner och bekanta om Siggis laguppställningar, de flesta tycker att det är för mycket redan innan denna bomb, och jag är på g att börja hålla med.
Den här säsongen har inte varit någon höjdare för oss Djurgårdare, ett mantra som används flitigt är: "vi har haft så många skador.". Jag kan ju inte förneka att det är så. Det jag ställer mig frågande till är hur dessa uppkommit, är det feltränade atleter vi har i laget?

Nu till det jag ser som den största anledningen till årets fiaskosäsong. Det är att vi (Djurgården fotboll är alltså vi, även i motgång det är vi i mina tankar!) sedan några år tillbaka har inväntat sommarfönstret innan vi gjort truppen komplett. Det har nu straffat sig, och jag hoppas att ledningen i fortsättningen spikar truppen någon månad innan den allsvenska premiären fortsättningsvis. Sedan är det ju inte helt fel att ta in en riktigt FIN värvning under kommande sommarfönster om det blir läge.

Ja, då har jag fått skriva av min frustration lite grann, nu tar vi nya tag och vinner över Örebro ikväll! Vi älskar Djurgår´n, JAVISST!

Inga kommentarer: