lördag 13 september 2008

Ska Fredrik Wikingsson ta över efter Ernst?

Jag ska erkänna att jag ogillade Filip och Fredrik när jag såg dem för första gången. Då gick de på något köpcentrum och tog män i skrevet. Det tog ett tag men sen började jag gilla dem, dels för deras humor och dels för deras fina samspel i rutan. Jag läste Aftonbladet och vad fick man se. Fredrik har gjort sig illa! Min första tanke var: "Va f-n, ska han ta över nu när det varit tyst från vår "riksmorsgris" ett tag? Nej, jag hoppas att det bara var denna gång de snyfta ut i media. Men om de, mot förmodan, läser denna text så skulle det ju inte förvåna mig om de fortsatte, vecka ut och vecka in, med att rapportera skavanker de fått under inspelning. För de två grabbarna är ju GANSKA obstinata också...

4 kommentarer:

Anonym sa...

kände att jag behövde kommentera...

Jag var på inspelningen av programmet i fråga och kan bara säga att jag inte tror att det är "morsgris" det handlar om att Fredrik är lite "kinkig" och inte gillar minsta smärta. Sen är ju fotografer från tidningen på plats och tar kort på allt som händer som kan tänkas bli en rubrik i tidningen. Har dessutom för mig att Fredrik själv han sagt att han är hypokondriker. =)

Joakim Draköga sa...

Hej anonym, jo du har rätt. Jag ska väl erkänna att jag vet att kvällspressen VILL skapa rubriker, precis som de flesta tv-program också är ute efter. De går liksom handihand, föder varandra, en slags symbios, ett "ge-o-ta-förhållande", en....näe du fattar nog ;)

Jag är ju själv med i den cirkusen, jag skriver om olika saker som jag läser i media, sedan länkar jag till artikeln och sen kommer t.ex. du in och kollar vad jag har på hjärtat....
Ha de =)

Tokmoderaten sa...

Sedan gör du ju ett generalfel å döper honom till Wilkinson. Han heter ju Wikingsson, Wilkinson är en rakhyvel... Och de är kul, både han och Filip.

Ernst däremot är jag bara äcklig!

Joakim Draköga sa...

Haha, tack Fredrik! Sanningen är att jag alltid läst Wikingsson som Wilkinson, varför? Efter första gången jag läst hans namn, så blev det nog bestämt, i min hjärna, att han heter Wilkinson. Hahahaha