fredag 26 september 2008

Friskvård



Jag jobbar natt som underskötare på intensiven Södersjukhuset, en timma i veckan har vi rätt till betald friskvård. Jag jobbar natt, vilket ger följden att jag får jag ta ut friskvårdstimman innan jag börjar jobbet 21:00. Tidigare brukade jag springa och styrketräna innan jag gick till jobbet, men p.g.a. att mina knän inte längre tycker om att jag springer (jag får alltså ont i knäna när jag springer) så har jag gått över till att bara styrketräna. Jag ser ju självklart träningen som min friskvård, och jag mår bra av fysiska aktiviteter, av någon anledning har jag alltid gillat att träna tills jag är fullständigt utmattad.

Häromdagen låg jag, ganska utpumpad efter ett träningspass, i badet och tänkte på att det är fint att få träna med lön en gång i veckan. Helt osökt började jag tänka på Tokmoderaten, om han överhuvudtaget tar ut friskvård? Jag känner honom ganska väl, jag vet vad han anser om att röra på kroppen utan en bra anledning vilket, i hans värld, är att t.ex. gå till pizzerian. Jag ska nu ”erkänna” vad jag tänkte och att jag skrattade åt mina tankar (stackars Tokmoderat). Jag reflekterade över vad Tokmoderaten anser vara hans friskvård, förmodligen är det att INTE stoppa i sig något på en timma. Jag vet visst var det taskigt att tänka så?

Inga kommentarer: