torsdag 18 september 2008

Hockeypremiären är över och jag andas ut.



Just hemkommen från hockeymatchen mellan Djurgården och Luleå, den slutade 2-1 men det satt riktigt hårt åt. Jag var där med två polare, Kenta och Jesper, vi satt lite till vänster om klacken, eller satt? Jag stod upp mest hela tiden. Jo, jag gör sånt, sjunger med klacken alltså och svettig blev jag också, men det är så jag vill att det ska vara. Jag lever mig in i matcherna, jag är inte blyg och struntar i vad folk skulle kunna tycka om en 42 åring som ”skriker/sjunger” fram sitt lag, helt nykter dessutom. Nej jag bryr mig inte om folk skulle tycka jag är för mycket, jag vill leva ut mina känslor och jag gör det.

Det var en skön stämning inne på hovet, sittplats sjöng med många gånger och då blir det drag i den gamla isladan, det kan jag lova. Det är skönt att läsa Marcus Ragnarssons uttalande i Aftonbladet, jag citerar: ” – Man får rysningar av publiken, säger Djurgårdens Marcus Ragnarsson.” Slut citat. Jo, jag håller med. När vi, tio minuter innan match, äntrade hovet var det redan bra drag på klacken, jag sa till Jesper att det gick rysningar i mig.

Till matchen, det märktes att det var premiär, en del djurgårdsspelare var nog riktigt nervösa. Jag klandrar dem inte för det var jag med. Det var ganska stelt spel och jag lade märke till att Falken, före detta center, kanske inte passar som back, han verkade ha problem med att ”stoppa” anfallarna. Jaja, vi vann trots allt och jag fick äntligen stämma upp i ”Åh en sådan härlig dag, Djurgår´n vann Djurgår´n vann……

Jag ska passa på att tacka publiken som var på hovet denna kväll, ni hade hörsammat mitt tidigare inlägg ;) och gjorde denna kväll till ren succé.

Länkar till: DN, SvD, SvD

5 kommentarer:

Tokmoderaten sa...

Brynäs vann oxå. Och det känns ju underbart att alla hade läst din blogg och till sig dina uppmaningar
:D

Joakim Draköga sa...

Jag får gratulera Fredrik. Jo, det var mycket kul att de läst min blogg angående hur man skapar en succé av showen ;) =)

Anonym sa...

Jag var där. Tokskönt med vinst.

Lite för dyrt med säsongskort i år tycker jag. Det får bil några matcher här och där istället.

Kolla mina trevliga filmer på Youtube från förra säsongens första hemmamatch efter nyår mot just Luleå. Magiskt!

Joakim Draköga sa...

Hej c, tack för inlägget :) Jo, det var den bästa premiärstämning på mången, mången år! Tyvärr blir det bara några matcher/säsong för mig med, inte för bist på stålar utan för att familjen tar sin tid oxå.... OBS! Jag gnäller inte, jag älskar min familj, det är förstås därför jag prioriterar den =)

Anonym sa...

Tjena och tack för en kul kväll med dig, Kenta och UNDERBARA DJURGÅRDEN!! Har äntligen tagit mig tid att hitta till din blogg. Kul läsning. Kanske skulle börja blogga jag med men känner inte att jag kan ta mig den tiden..

Jesper