onsdag 3 september 2008

Ingen gick på min bluff?

Jag skrev i ett tidigare inlägg om vicepresidentkandidat Sarah Palins dotter, 17, är gravid. Ni som läste den kanske märkte att jag var sarkastisk? Jag räknade med att de flesta som läste den skulle förstå det, men att några skulle ta mig på allvar och därför ge mig kommentarer om min dumhet. Döm om min fövåning! Inte en enda kommentar! Jaja, jag var väl för uppenbar i min dumhet, vad vet jag? För er som inte fattar, så talar jag klarspråk nu. I mitt inlägg om Sarah Palins dotter skrev jag tvärt emot vad jag egentligen kände, jag tycker det är tråkigt att Sarah Palin ska behöva redogöra för något så fint som att ett barn ska födas.

Däremot tycker jag inte som Ulla Waldenström, professor i omvårdnad, då hon i aftonbladet säger: "Gravida Bristol Palin, 17, är ett föredöme för kvinnor.". Jag tycker alltså att man inte är ett "föredöme" om man blir mamma som 17-åring. Jag kan erkänna att jag tycker att man gott kan vänta med att bli mor till efter man fyllt 20. Ja, då var det sagt, kom igen med kommentarer nu då... ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

far då? (om man helst ska vara över 20 när man blir mor) ;P