fredag 12 september 2008

Vet riksdagsledamöter vad de röstar för eller emot?

FRA-lagen?

Det har gått tre månader sedan en riksdagsmajoritet röstade ja till lagen som ska ge Försvarets radioanstalt, FRA, rätt att spana i kabel och därmed få tillgång till all internet- och telefontrafik som passerar Sveriges gränser. Jag var emot denna lag av den enkla anledningen som står ovan, att FRA skulle få tillgång till all ...... Jag tyckte inte det var så svårt att ogilla den här lagen, om man är mån om den personliga integriteten så skulle man väl aldrig komma på tanken att rösta fram en sådan lag. Eller?

Nu läste jag i Aftonbladet , jag citerar: "Nu börjar riksdagsledamöterna själva vackla.
– Det är så många aspekter som har kommit fram efter att vi röstade, säger en ledamot som vill vara anonym." slut citat.

Om det ovan stämmer, hur i h-----e kan man inte förstå? Har man inte läst "-- få tillgång till all internet- och telefontrafik som passerar Sveriges gränser....", det räcker väl med att läsa den meningen för att veta om man är för eller emot! Näe, den här artikeln bevisar bara att riksdagsledamöter inte har tid/kompetens/lust att kolla upp fakta, inte ens tänka efter själva. Att det blev ett skri utanför Sveriges gränser kanske jag inte hade kunnat ta med i beräkningen, men om man hade gett det här, låt oss säga en halv timmas eftertanke, så skulle i alla fall jag förstått att det skulle bli ett ramaskri inom rikets gränser.

Inga kommentarer: