tisdag 23 september 2008

Mitt tips till SL



Min älskade Kirsi var med om en tråkig händelse i en buss för några dagar sedan. Jag tyckte att det var en företeelse som jag måste ta tag i, så jag skrev ett meddelande till SL. Det fanns olika kategorier bl.a. klagomål och tips/idéer, jag valde den sistnämnda. Här kommer mitt meddelande till SL i sin helhet:

Använd spegeln i bussarna

Hej, min sambo åkte 47:an mot Tomteboda från Sergelstorg 11:51. Vid hållplats St:eriksgatan skulle en gammal dam gå av, men hann inte p.g.a. att dörrarna stängdes och bussen startade. Den gamla damen mödade sig fram till föraren och sade, med ursäktande röst, att hon inte hann gå av, då snäser föraren med arg röst: "DET ÄR INTE JAG SOM STÄNGER DÖRRARNA, DET GÖRS AUTOMATISKT, OM DU VILL ATT DÖRRARNA SKA TA LÄNGRE TID PÅ SIG SKA DU TRYCKA PÅ DEN ANDRA KNAPPEN!"
Jo, det fick mig till att tänka ut den här fina idén! Om ni ber förarna att titta i den stora spegeln de har i bussen. Ser de då att någon inte hinner av kanske det finns någon knapp, vid förarsättet, som det går att trycka på för att dörrarna ska hållas öppna? Ja, det var mitt förslag till gemytligare bussresor ;)

Joakim Draköga

P.S. bussen var inte ens halvsatt vid detta tillfälle D.S.

P.S. igen, jag kanske inte behöver tala om detta men, jag skulle förstås kommit till den gamla damens undsättning om jag själv fått se detta skådespel. D.S. igen

Nu har det gått några dagar, men jag har inte hört något från SL. Jag väntar på svaret.

1 kommentar:

Tokmoderaten sa...

Du hade blivit en sann hjälte!