fredag 26 september 2008

Hur e man skapt?

Det är ett känsligt ämne, men jag står mållös när jag läser om denna våldtäkt i Aftonbladet!
En körskolelärare som våldtar sin elev. Jag kan inte låta bli att fundera på hur gärningsmannen tänkte, och jag slirar in på tidigare våldtäktsdomar. Jag menar….han var ju känd av offret!? Teorierna är följande:

1. Han var helt enkelt så kåt så att han struntade i följderna.
2. Han tänkte att hon säkert egentligen ”vill” trots att hon skriker nej.
3. Hon kanske var ”sexigt” klädd, och då ansåg han att han hade all rätt i världen att få ”lätta lite på trycket”.
4. Han tror att han klarar sig undan p.g.a. att han läst medias rapportering från tidigare våldtäktsdomar. Då många gärningsmän klarat sig undan med de konstigaste ursäkter.
5. Han är helt enkelt så korkad att han inte förstod att han var känd av offret.

Ja, det finns nog många teorier om hur denne ”man” tänkte, men faktum kvarstår: DET DALTAS FÖR MYCKET MED VÅLDTÄKTSMÄN I DETTA LAND!

Fy fan vad skönt att få det sagt!

Idag den 27/9 läser jag att körskoleläraren är en sen tidigare känd sexbrottsling.

Inga kommentarer: