tisdag 9 september 2008

Djurgårdens kris.

De flesta har väl läst om "Djurgården Fotbolls" kris? "Djurgården Fotbolls" ordförande gick ut i media och sa att han skulle avgå. Det är en del av hans uttalande som jag blir mycket stött av, jag citerar från Aftonbladet: " ... Han tror att missnöjet från supportrarnas sida delvis beror på hans starka ställningstagande mot stökiga fans." Detta riktar alltså Bosse Lundquist mot "kuppmakarna" där Järnkaminernas ordförande Magnus Öhrman, tidigare ordföranden Mats Jonsson och supportern Wille Bäckström är frontmän.

De s.k. "kuppmakarna" har därefter svarat media med följande: "– Det är inte alls roligt. Jag har fått läsa det via media som alla andra. Det är tråkigt att Bosse går ut och uttalar sig på det sättet, säger han.
– Jag vill inte ha någon medial pajkastning utan har vi något att reda ut så gör vi det internt. Det enda jag vill totaldementera är påståendet att vi skulle vara missnöjda med att Djurgården Fotboll tar krafttag mot våldsverkare på våra matcher. Vi arbetar hårdare mot våld än vad Djurgården Fotboll gör och att se ett sånt utspel från en person som borde veta bättre... det skär i hjärtat. " slut citat. Det är inte bara hans hjärta som Bosse har trampat på, utan jag tror att många Järnkaminer blivit uppretade över det utspelet. Jag försöker att inte tro på allt som skrivs, men om Lundquist uttalat sig på det sätt som upprört mig. Då tycker jag att en ursäkt till oss Järnkaminer vore på plats.

Nu ser det ut som att Lars-Erik Sjöberg verkar bli den som tar över, jag hoppas att han kan fylla kostymen snabbt.

Inga kommentarer: