söndag 7 september 2008

En banal bloggares försvarstal.

Jag skriver detta försvarstal p.g.a. att en del av mina läsare (läs Tokmoderaten) tyckt att min blogg är sockersöt, just för att jag har skrivit om vad som händer i min familj, att jag tar upp, för vissa människor, banala (lek med ord, token tog upp just bananer) saker som att Vilda blev lycklig av banan.

Det är så här. Jag skriver för alla, i ordet alla ingår även min familj som inte finns i min närhet, en familj på avstånd (syskon, syskonbarn osv.), ja jag har faktiskt t.o.m. vänner som gillar att läsa om vad som händer i min familj. Dessa inlägg tycker jag själv är kul att skriva för då är jag för det mesta en mjuk och rar grabb. Jag kan villigt erkänna att min familj gör mig lycklig. Att t.ex. se Vildas lyckliga ögon när hon äter banan, behöver inte betyda att hon blir lycklig av att äta bananen. Det kan ju vara så att hon blir lycklig av hela situationen, att se sin "älskade" fars lyckliga ögon kan ju frambringa lycka hos den lilla. Jag kan erkänna att jag inte alltid är så trevlig när jag skriver, ibland är jag rent ut sagt riktigt förbannad. De gångerna är det skönt att få skriva av sin vrede.

Jag kommer att fortsätta skriva om min familj, som är en MYCKET viktig del av mitt liv, ja det är, utan tvekan den viktigaste delen. Så nu vet ni det ;)

4 kommentarer:

Tokmoderaten sa...

Inget fel i det, men eftersom mitt liv är så vedervärdigt så blir jag ju rasande avundsjuk på dig och ditt liv...

Kan du förstå det, och någon gång berätta om att du kan ha det jobbigt du med?

Joakim Draköga sa...

Haha, jag förstod att du skulle svara ungefär så här. Jag har ju skrivit när jag har det jobbigt. Jag har det jobbigt med Lagersäck, Ernst och sedan skrev jag ju om när Vilda störtdök, det var jobbigt och hade t.o.m. med familjen att göra.... ;)

Joakim Draköga sa...

Jag glömde en sak Fredrik, försök att glädjas åt andras lycka. Det är ett säkert sätt att få glädjas ofta ;)

Anonym sa...

Du/ni är en lika viktig del i våra liv!

Jag är jätte glad att du skriver vad som händer mig er alla, eftersom det inte är ofta vi ses!
TACK!

Puss och kram Lina