måndag 8 september 2008

Mysteriet Lars Lagerbäck – Mikael Nilsson.

Så puckad jag är!

Det är sannerligen ett mysterium, mina teorier är många, här får ni ta del av några.

Vad har Lagerbäck för slags förhållande till Mikael Nilsson?
Jag förmodar att Lars Lagerbäck i framtiden kommer att skriva sina memoarer. Titeln är ganska given: ”Mikael Nilsson, sonen jag aldrig fick.”

Har Mikael Nilsson en hållhake på Lagerbäck?
Om inte teorierna stämmer i punkt 1 så kan Mikael Nilssons memoarer får titeln: ”Det ni inte visste om Lars Lagerbäck”.

Om alla utespelare i fotbollslandslaget skulle vara i Zlatans klass (världsbäst) förutom Mikael Nilsson, reserver också, skulle Lagerbäck sätta Nilsson i målet då?
Jag tror det! Det har ju visat sig att när vi spelar 4-4-2 så är Mikael Nilsson given i backlinjen. Spelar vi 3-5-2 så verkar han vara given på mittfältet??? Så det är ju ganska uppenbart att MIKAEL NILSSON är given i startelvan. Därför råder inga tvivel hos mig, teori 3 skulle bli sann om den stämde. Samtidigt kan det kvitta om Mikael Nilsson skulle stå i mål om alla andra var i Zlatanklass, han skulle sannolikt inte ha mycket att stå i. (Lägg märke till ordleken!).

Är Lagerbäck förälskad i Nilsson?
Jag vet inte, men misstankar har väckts hos mig.

Hur tänker de andra spelarna i landslaget?
Stackars spelare, de vet aldrig hur/var Mikael Nilsson ska spela, det enda de kan vara säkra på är…..att han ska spela förstås!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Klockrent! Briljant! Spot on! Var nära att skapa en egen blogg bara för att avreagera mig efter ännu ett debacle men känner mig nu lite mer tillfreds!!

Tackar!
Adam

Joakim Draköga sa...

Jag blir så glad över detta beröm Adam. Kul att du tog dig tid att kommentera. Tack så mycket:)

Tokmoderaten sa...

Det här var en av dina bättre Jocke. Instämmer med Adam, och funderar på om man inte skulle kunna erbjuda den som kidnappar Lagerbäck,låser in honom i en övergiven omklädningsbarack och sedan slänger bort nyckeln några Triss-lotter eller ett tipssystem i ersättning för sin samhällsinsats.

Joakim Draköga sa...

Hej Fredrik,
jag kan väl säga att jag tycker att din idé är lite för drastisk för mig, sedan är jag lite rädd för att åka dit för uppvigling! Därför måste jag tyvärr skriva till andra läsare att Fredik är tokmoderaten, en vän som möjligen kan klassas som en milt galen moderat. Jag vet att han skämtar i sin kommentar, därför kom den in. Undrar vad han skulle låna 25kr till?