söndag 14 september 2008

Pink som scientolog?

Det är en lång lista över kända skådespelare och musiker som är medlemmar i Scientologkyrkan; Tom Cruise, Kirstie Alley, Juliette Lewis, Lisa Marie Presley och John Travolta m.fl.

De jag räknade upp har jag en viss förståelse för att de har sökt sig till Scientologkyrkan, men Pink!? Henne har jag sett som en tjej med viss intelligens, med bägge fötterna på jorden o.s.v.
I aftonbladet står det så här, jag citerar: " Pink skiljde sig tidigare i år från maken Carey Hart och det ska också vara anledningen till att hon nu söker tröst hos scientologerna. Enligt en källa till Star Magazine har Pink precis börjat spana in religionen, men ”vill bli mer engagerad”. " slut citat.

Är det så att alla kan få en "knäpp" av typ sviken kärlek? Eller handlar det om att träffa på "rätt" guru vi "rätt" tidpunkt? Äh, jag bara svamlar, men det är bara för att jag är nyfiken på hur det kan komma sig att...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du vad Scientology är?
Teknologin de använder, är hämtad
till stor del från Freuds psykoanalys. Det handlar alltså om att städa lite i minnet. Resultatet av det, är att mycket av dom sjuka grejor, du själv kompenserar ditt dåliga minne med,
försvinner...Mycket bra..men..
Det negativa är, att det kostar massor av pengar.
För dom som är rika, spela det ju ingen roll,
men vi fattiga då? ?
Jo vi får nöja oss med det dåliga huvudet vi har.
Någon hjälp av staten, är inte att räkna med.
Blir man sämre i sinnet, så kan dom ställa upp med lite el-behandling istället...Sen skiter man i hur det står till med en...
Inte så bra kanske, men va fan..
Att betala mer än man har råd med, måste ju vara sämre...ellerhur???
"Ganska lugn nu"

Anonym sa...

De flesta är nog nyfikna om man inte accepterar det som står i kvällspressen rakt av förstås.

Anonym sa...

tror det är bullshit gumman :)

Joakim Draköga sa...

dan: Menar du? Vi snackar en källa till Star Magazine! Vet inte vad det är för tidning, men namnet låter ju seriöst! Eller...?

Joakim Draköga sa...

Anonyma: Jag läste på lite om scientologi på Wikpedia http://sv.wikipedia.org/wiki/Scientologi

Jag citerar lite brottstycken från den sidan:
"Scientologirörelsen presenterar sig själv som en religiös, icke vinstgivande organisation syftande till att rehabilitera människan som andlig varelse. Man säger sig tillhandahålla vägledning och rehabiliteringsprogram. Inom dianetiken finns spår av Sigmund Freuds idéer och de högre nivåerna bär likheter med G.I. Gurdjieffs läror. Även vissa inslag inom svart magi och flera österländska läror inspirerade Hubbard, och många anhängare menar att Hubbard återupptäckt gammal österländsk visdom och applicerat modern vetenskap på den." slut citat.

Den här gillar jag, jag citerar:
"De flesta av de mer avancerade lärorna inom scientologin kretsar kring traumatiska minnen från tidigare liv som orsakats av fientliga utomjordiska civilisationer som hjärntvättat thetanerna med olika "implantat".

Information om innehållet i de högre nivåerna hålls hemlig för allmänheten och medlemmar på lägre nivåer. Innehållet i dessa högre nivåer har dock gjorts tillgängligt - bland annat på internet - av personer som lämnat scientologirörelsen. De har även förekommit som bevismaterial i långdragna rättsprocesser." slut citat.

Jag håller fullständigt med scientologikyrkan, angående att hålla det ovan hemligt för de lägre nivåerna, man ska nog hunnit bli rejält hjärntvättad för att tro på det ovanstående.