onsdag 17 september 2008

Insjungningen har börjat.


Jag har i tidigare inlägg berättat att jag ska gå på DIF-luleå torsdag. Jag får med mig två polare och min insjungning har börjat sen några dagar tillbaka. Insjungning frågar ni er? Jo, det är så här, jag kommer ofta på mig själv med att nynna klacksånger i vardagen. Detta kan ske när som helst och det ökar ju närmare match det barkar. Nu går jag omkring och "sjunger" mest hela tiden.

Jag är en sån där snubbe som inte kan gå på match utan att "skrika" av mig, att inte leva mig in i matcher existerar inte i min värld. I min ungdom blev jag t.o.m. portad från vissa kompisar när det var någon viktig match på TV. Haha det var de som hade barn hemma, jag har väl väckt några barn i min ungdom, inte med vilja utan just p.g.a. att jag lever mig in i matcherna. Hemma blev jag portad!! inför VM-matchen i fotboll mot Paraguay -06, jag hade varit för "arg" i matchen mot Trinidad-Tobago, vilket vilken svensk fan som helst förstås har full förståelse för. Jag blev ju inte gladare när jag hörde Lagerbäcks kommentarer efter matchen, minns ni? "Vi gjorde en bra match" typ! Nu kom jag från ämnet.

Ja, nu en liten tankeställare till alla som går på en match eller liknande. Tänk på att DU är en del av showen, ditt deltagande kan vara passivt eller aktivt. Den som är aktiv hjälper inte bara laget till stordåd, den hjälper till att göra showen till en succé. Så Djurgårdare kom till Hovet på torsdag och hjälp mig att fixa en sjuhelvetes show!

Inga kommentarer: