tisdag 9 september 2008

Linda Linda blev Vilda Vilda.

Jag hade inte så mycket kontakt med min far under min uppväxt, detta p.g.a. att mamma och pappa skiljdes när jag var fyra år och att pappa prioriterade andra saker än sina barn. Vi började lära känna varann när jag var vuxen, då åkte vi bl.a. till hans båt för att ta oss ut o fiska. På väg till båten spelade han alltid en låt som satte sig i mitt huvud, låtens namn var "Linda Linda". Den satte sig så hårt att jag i hela mitt vuxna liv ibland kommit på mig med att nynna den låten. Nu kom den låten att bli "Vilda Vilda" en dag när jag bytte blöja på Vilda. Nu går hela familjen och sjunger den låten titt som tätt..

Fick just veta att texten i övrigt handlar om kvinnlig skönhet med lite "sexanspel" (vilket har väldigt lite med Vilda att göra), jag vill ändå låta er lyssna på denna låt. Den är faktiskt en klassiker. Den finns i en Youtubelänk till höger i bloggen och heter naturligtvist "Linda Linda".

Inga kommentarer: